„PRZEDSZKOLAK BADACZEM I ODKRYWCĄ” – zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej w zerówkach
„Woda” – pod takim hasłem przeprowadziliśmy kolejne badania, pomiary i doświadczenia.
Nasze dzieci z dużym zainteresowaniem obserwowały oraz samodzielnie wykonywały eksperymenty, które pozwoliły im na poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości. Dzieci między innymi badały, co tonie, a co pływa w wodzie, co się w wodzie rozpuszcza, a co nie. Dowiedziały się, dlaczego nitka potrafi unieść kostkę lodu do góry, dlaczego spinacz na powierzchni wody nie tonie. Mali badacze sprawdzali także, w którym naczyniu jest najwięcej wody, a w którym najmniej.
Dzieci podawały powody, dlaczego wodę należy oszczędzać. Doświadczenia przyczyniły się do podjęcia działań związanych z oszczędzaniem wody nie tylko w przedszkolu, ale i w domu.
Zabawy badawcze, dotyczące wody bardzo podobały się wszystkim naszym „małym odkrywcom”, wspólne eksperymentowania to świetna zabawa i cenna nauka.
Gabriela Janicka